Huskelapp: Kundene velger minste motstands vei.
Når Bokskya, som skulle være en samlet satsning fra den norske bokbransjen, nå lanseres som en tjeneste der de fleste av de mellomstore forlagene står utenfor, blir resultatet ufrivillig komisk. De har bare én sjanse til å gjøre et førsteinntrykk, og de ser ut til å ha glemt hvorfor den gammelsovjetiske forretningsmodellen aldri fikk fotfeste i Norge, med dagligvarebutikker som selger utelukkende torskerogn den ene dagen og neglebørster den neste.
Huskelapp: Suksessen avhenger av at alle er med. Kundene vil ha valgfrihet.
Mislykkes denne bransjesatsingen, vil den norske bokbransjen ikke bare legge til rette for ulovlige tjenester, men også gå glipp av et eventyrlig salg av gamle titler. Så før dere skyter av dere begge bena, forlagsfolk, husk at det er lurt å lytte til kjentfolk. Det gjelder ikke bare på fjellet.
Huskelapp: Bare spør platebransjen.
Kilde: Aftenposten.no
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar