Bare 7,1 prosent av befolkningen betaler eller er villig til å betale for brettinnhold. Disse tallene står i sterk kontrast til flere optimistiske beregninger fra mediebedriftene selv.
Dette spørsmålet ble stilt: Er du villig til å betale for å lese nyheter som VG eller Dagbladet på nett brett?
- Abonnerer allerede: 2,5 prosent
- Ja: 4,6 prosent
- Nei: 83,3 prosent
- Usikker: 9,6 prosent
NextGenTel står bak undersøkelsen, og direktør for marked og kommunikasjon i, Morten Ågnes, mener undersøkelsen viser hvor vanskelig det er å spå om framtiden på nettet.
- Det er ikke vår oppgave å levere innhold. Vårt produkt er nettaksessen, og på tross av flere pessimistiske ekspertspådommer da internett var ungt, viser det seg at publikum i dag er villig til å betale for å komme på nett, sier han.
Kilde: N ettavisen
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar