søndag 8. november 2009

Come on, baby, light my Kindle

søndag 8. november 2009
Hvordan er det å lese på Kindle, sammenlignet med en vanlig bok? Noe er bedre, og noe er dårligere. Det som er bedre, er først og fremst tilgjengeligheten. Du kan ha rundt 1500 bøker inne i minnet på en gang. Et stort pluss for oss med hull i engelskkunnskapene er også at du kan styre kursoren mot hvert ord i teksten og få forklaringer fra den innebygde New Oxford American Dictionary. Jeg har ennå ikke funnet ord som ikke gir tilslag.

Du kan også legge inn bokmerker og kommentarer i teksten. Alt blir sikkerhetskopiert til nettstedet ditt på Amazon, sammen med sikkerhetskopier av bøkene. Skulle Kindle gå i stykker, kan du altså laste alt du har kjøpt ned på et nytt eksemplar.

Du kan også bestille abonnement på aviser og blader. Det tok meg igjen bare sekunder å få min første utgave av Technology Review til rundt 15 kroner måneden. Jeg sikler også på New York Times, men den er såpass dyr at jeg må tenke meg om. Jeg kan ta et to ukers prøveabonnement, men jeg kan raskt kan bli hekta …

forskning.no

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket