Da Accenture i sommer analyserte salgstallene i nettbrett-markedet, anslo konsulentselskapet i overkant av 100000 solgte nettbrett i Norge i 2011. Ikke før i 2015 skulle det totale salget av nettbrett (tablets) i Norge nå en halv million årlig.
Mye tyder på at utviklingen vil gå langt, langt raskere, om vi skal tro svarene forbrukerne selv gir i en undersøkelse utført i desember av Respons Analyse for Aftenposten. På spørsmålet «Vurderer du å kjøpe lesebrett som for eksempel iPad, Samsung Galaxy eller Amazon Kindle i løpet av neste år?» svarer 5 prosent av de spurte, altså tilsvarende i underkant av 250.000 på landsbasis, at de allerede har kjøpt.
Over tre ganger så mange, 18 prosent, svarer at de vurderer å kjøpe et nettbrett i det nye året. Noen av disse kan riktignok ende med ikke å kjøpe, men til gjengjeld kan noen av de 75 prosentene som ikke har planer om å kjøpe nettbrett i 2011 komme til å ombestemme seg.
Kilde: Aftenposten
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar