Leseplatene inviterer til å løse opp pakkene og lage kortest mulig vei mellom leser og informasjon. VG har hatt stor suksess med en egen Iphone/Ipadløsning for tv-programmene. På papir er de to sidene en integrert del av avisen, på smarttelefoner og leseplater fungerer de bedre som en frittstående applikasjon. Det samme vil en egen stort-og-smått-fra-her-hvor-jeg-bor-applikasjon, en lokal næringslivsapplikasjon eller en hva-skjer-i-helgen-applikasjon gjøre. Heller enn å fomle meg fram til den digitale avisens sportssider, vil jeg ha den beste Vikingdekningen med ett fingertrykk.
Dette er de tre trollene som avisbransjen står overfor: Det blir ikke mange nok leseplater, samtidig blir det for mange utgaver av dem, og leserne kommer ikke til å bruke platene til å lese de ryddige og varierte pakkene som redaksjonene har hundre års erfaring i å lage. Avisene kan ikke satse på at Steve Jobs skal lede dem ut av fortapelsen. De må frelse seg selv, de som kan.
Kilde: Stavanger Aftenblad
søndag 24. oktober 2010
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar