torsdag 28. april 2011

Vil dempe forventningene til avissalg på iPad

torsdag 28. april 2011
Administrerende direktør Tor Jacobsen i VG Mobil leder avishusets utvikling av produkter til mobil og lesebrett. Han mener selv fokuset på brukerbetaling er overdrevet.

- Vi har stor tro på at inntektspotensialet fra iPad, men vi tror ikke det er ikke slik at inntektsmodellen vi kjenner fra papir vil komme tilbake på samme måte. Dette vil bli en ny, og langt mer fragmentert inntektsmodell. På iPad har vi også mulighet til å repakketere våre produkter, sier Jacobsen.

Trafikkdata fra VG+ viser at iPad-utgaven leses mest på kvelden. Jacobsen mener situasjonen iPad brukes i, gir mange av de samme fordelene som TV og trykte medier i dag har.

- Det som har vært fantastisk med TV og print er at du sitter i sofaen, nyter produktet og koser deg. I en slik situasjon, der du er avslappet og tilbakelent, er du normalt langt mer mottagelig for budskapet til annonsøren. Det er i denne situasjonen at brukerne bruker iPad.

Kilde: E24

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket